Виховання у старшокласників неприйняття ґендерного насильства в сім’ї на прикладі аналізу ґендерних ситуацій ХІХ ст.

  • Т. Бутурлим
Ключові слова: ґендерне виховання, ґендерний конфлікт, ґендерне насильство, сім’я, старшокласники

Анотація

У статті актуалізується проблема ґендерного насильства. Розглядається одна із форм роботи зі старшокласниками щодо профілактики насильства в сім’ї. Джерельна база – судові справи ХІХ ст. на ґендерну тематику, знайдені в Ніжинському відділенні зберігання архівних документів Державного архіву Чернігівської області. Запропоновано орієнтовний аналіз ситуацій, у яких спостерігається ґендерне насильство між позивачем і відповідачем. Учням 10-11 класів запропоновано проаналізувати ознаки ґендерного насильства, установити, які із законів Російської імперії 1857 р. порушені, визначити можливі варіанти розв’язання ґендерного конфлікту. Автор статті робить висновок, що аналіз ґендерних ситуацій ХІХ ст. дає можливість старшокласникам усвідомити цінність свободи, партнерства, гуманності, які продукує сучасна епоха, а також осмислити деструктивність домінантності, аморальності й агресивності однієї статі над іншою, змоделювати власний образ сім’ї, де пануватиме ґендерна гармонія.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Бутурлим, Т. (2018). Виховання у старшокласників неприйняття ґендерного насильства в сім’ї на прикладі аналізу ґендерних ситуацій ХІХ ст. Педагогіка і психологія професійної освіти, (1), 145-160. Retrieved із https://journal.ldubgd.edu.ua/index.php/pedagog/article/view/120