Історичний контекст становлення вітчизняної педагогіки життєтворчості особистості впродовж ХVІ – початку ХХ ст.

  • В. Маврін
Ключові слова: педагогіка життєтворчості особистості, козацька педагогіка, Григо-рій Сковорода, Памфіл Юркевич, Микола Корф, Іван Франко, Бо-рис Грінченко

Анотація

У статті проаналізовано суспільно-політичні, культурні й освітні передумови становлення вітчизняної педагогіки життєтворчості особистості в козацький період і період перебування України у складі Російської й Австрійської імперій. З’ясовано, що становленню педагогіки життєтворчості в козацький період сприяло утвердження в соціальній практиці цінностей особистісної свободи та гідності, формування цілком нового типу людини – творця свого життя, поява нового освітнього феномена – козацької педагогіки, яка передбачала розвиток особистості як суб’єкта колективної та індивідуальної життєтворчості. У період перебування України у складі Російської й Австрійської імперій становлення педагогіки життєтворчості утруднювалося внаслідок закріпачення населення, тиску на національну культуру з метою її фактичного знищення, руйнування автономії української освіти. Визначено внесок українських педагогів Г. Сковороди, П. Юркевича, М. Корфа, І. Франка, Б. Грінченка у формування концептуальної основи педагогіки життєтворчості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Маврін, В. (2018). Історичний контекст становлення вітчизняної педагогіки життєтворчості особистості впродовж ХVІ – початку ХХ ст. Педагогіка і психологія професійної освіти, (1), 161-179. Retrieved із https://journal.ldubgd.edu.ua/index.php/pedagog/article/view/121
Розділ
ІСТОРІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ