Самооцінка студентів із проявами девіантної поведінки
Анотація
Стаття присвячена особливостям прояву девіантної поведінки у студентів-першокурсників та вивченню їх самооцінки. Показано певні закономірності між рівнем самооцінки та проявами девіантної поведінки. У сучасних студентів виявлено більшу схильність до адиктивної поведінки, що корелювала з низькою самооцінкою, тоді як порушення норм і правил обернено корелювало з високою самооцінкою. Характерною рисою девіантних особистостей є недостатня сформованість у них навичок спілкування, а саме: замкнутість, нездатність одержувати інформацію в спілкуванні, нездатність використовувати зворотний зв'язок, тобто наявність труднощів при формулюванні запитання для одержання додаткової інформації, нездатність звернутися по допомогу і прийняти її, нездатність брати участь у спільній діяльності при виконанні спільного завдання. Такі характерні риси є критеріями наявності відхилень у комунікативній сфері або критеріями девіантності.