СПЕЦИФІКА ФУНКЦІОНУВАННЯ ГІПЕРБОЛИ У ТЕКСТАХ РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ СУЧАСНОЇ ТУРЕЦЬКОЇ МОВИ

  • Hanna Yuriivna Spotar-Ayar
  • Yuliia Ruslanivna Slobodian
Ключові слова: гіпербола, стилістична фігура, мовний засіб, перебільшення, рекламний дискурс, турецька мова.

Анотація

Статтю присвячено вивченню специфіки вживання гіперболи у рекламному дискурсі сучасної турецької мови, у дослідженні увага акцентується на комунікативній меті вживання цього стилістичного засобу. У ході дослідження визначено, що гіпербола аналізується турецькими тюркологами здебільшого як літературний прийом, який служить для прикрашення дійсності у художніх творах, крім того дослідники вважають його використання цілком вмотивованим. У науковій розвідці аналізується функціонування гіперболи з метою інтенсифікації подання рекламної інформації та впливу на адресата повідомлення. Встановлено, що цей стилістичний прийом є одним із найбільш часто вживаних мовних засобів-елементів рекламного повідомлення. У ході дослідження проаналізовано національні етнічні норми використання перебільшення як одного з виду маніпулятивних стратегрій у текстах рекламного дискурсу. Праця містить огляд сфери вживання гіперболи в турецькій літературі та розмовній мові.
Встановлено, що гіпербола є одним із основних інструментів для заохочення аудиторії, який використовується в рекламних текстах сучасної турецької мови. Зафіксовано, що у турецькому рекламному дискурсі часто використовуються історичні персоналії та культурні прецеденти для заохочення аудиторії. У пропонованому дослідженні визначено, що цей стилістичний прийом використовуються часто використовується у текстах реклами у вигляді, в якому він функціонує у розмовному стилі, побуті. Зафіксоване часте використання гіперболи у вигляді усталених виразів, загальновідомих фраз, фразеологізмів. Гіпербола має специфіку функціонування в турецькомовному середовищі, яка полягає у надмірно частому використанні перебільшення, яке вважається нормованим, і схвально сприймається реципієнтом. Основною метою використання гіперболи є влив на чуттєве сприйняття адресата, часто цей стилістичний прийом вживається для підкреслення та перебільшення таких почуттів, як любов до матері, батька, батьківщини, що у свою чергу активно використовується з маркетинговими цілями. Встановлено, що у текстах рекламного дискурсу гіпербола часто вживається разом із іншими стилістичними засобами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Spotar-Ayar, H., & Slobodian, Y. (2022). СПЕЦИФІКА ФУНКЦІОНУВАННЯ ГІПЕРБОЛИ У ТЕКСТАХ РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ СУЧАСНОЇ ТУРЕЦЬКОЇ МОВИ. Львівський філологічний часопис, (9), 205-210. Retrieved із https://journal.ldubgd.edu.ua/index.php/philology/article/view/2363