СТРУКТУРНО-СЕМАНТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНИХ АНГЛОМОВНИХ ЛЕКСЕМ У КОРПУСІ МУЛЬТИМОДАЛЬНИХ РЕКЛАМНИХ ТЕКСТІВ
Анотація
Статтю присвячено дослідженню мультимодальних лексем та синтаксичних конструкцій. На основі проаналізованого ілюстративного матеріалу встановлено, що частина сучасних англомовних синтаксичних конструкцій змінила свій статус з мономодальних на мультимодальні. Причиною цьому слугує інформаційна революція, яка уможливлює імплементацію комунікаційних трансформацій на всіх можливих рівнях, починаючи від графічного і завершуючи текстовим. Установлено, що кількість засобів невербальної природи, які входять до складу однієї синтаксичної конструкції, не є фіксованою та варіюється залежно від кожного конкретного випадку. Серед них трапляються такі, у яких фігурує лише один складник невербальної природи або кілька в рамках однієї лексеми чи синтаксичної конструкції загалом. Ідентифіковано й такі, у яких нема жодного вербального складника. Вибір відповідної одиниці невербальної природи зумовлений тематикою й переважно відповідає змісту тексту. У корпусі ілюстративного матеріалу виявлено низку невербальних одиниць, які максимально уподібнюють заміщуваній лексемі задля забезпечення читабельності й упізнаваності. Вартим уваги є і той факт, що часто до складу мультимодальної лексеми входить один складник невербальної природи, який є віддзеркаленням повної назви продукту. Це свідчить про зміну семіотичних парадигм й потребу в переосмисленні наявних підходів до розгляду знаків та знакових систем, оскільки спостерігаємо існування знака у знакові, що є цілковитим дубляжем одного і того ж предмета. З огляду на проаналізовані приклади маємо підстави стверджувати, що мультимодальні лексеми – це одиниці, які утворені шляхом поєднання виключно невербальних одиниць, які за формою відповідають кодифікованим алфавітним графемам; або вербальних кодифікованих графем та невербальних, сукупність яких утворює одиницю, яка, на відміну від класичної лексеми, має не лише відмінний план вираження, але й до певної
міри трансформує план змісту.