ФУНКЦІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА ПОЛІТИЧНОГО ГУМОРУ У РОЗВАЖАЛЬНИХ МЕДІАФОРМАТАХ

  • Olga Volodymyrivna Dzykovich Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • Oleksandra Volodymyrivna Rybkina Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Ключові слова: політичний гумор, жарт, розважальний дискурс, сатира, медіаформат, функція, політичний контент

Анотація

Наукові пошуки цієї статті ґрунтуються на порівняно широкому розумінні політичного гумору. До уваги беруться найрізноманітніші сатиричні форми, такі, як комедія, іронія, сатира, пародія тощо.

Усі ці явища поєднані учасниками комунікації, об'єктами жартів та висміювання, а також тематикою. Питання про сутність, причини виникнення, когнітивну та прагматичну складову політичного гумору порушується в статті дуже поверхово, адже не є основною метою цього наукового дослідження. Основними питаннями, що створюють передумову роботи над даною тематикою є наміри учасників комунікації розважального дискурсу та функціональний аспект політичного гумору. Згідно з ними, політики хочуть продемонструвати свою людську сторону, дискредитувати політичного опонента, привернути увагу до своєї політичної позиції; журналісти, в свою чергу, висвітлюючи, критикують політичні дії; а громадяни, незважаючи на те, орієнтуються вони в політиці чи ні, хочуть бути дотепними та здаватися політично обізнаними.

Відповідно до цього, в статті визначено явище політичного гумору як будь-яке гумористичне словесне та/або візуальне спілкування про політичні інститути, політиків та/або проблеми, які цікавлять комунікаторів, що мають намір розважитись.

Поряд з намірами учасників політичної комунікації у розважальному контексті в статті представлено типологію реалізацій гумористичних контентів у сучасному медіапросторі.

Метою цієї типології є систематизація емпіричного дослідження проявів політичного гумору у форматах розважальних засобів масової інформації у всіх жанрах ЗМІ. Основою типології є добірка з періодичних видань та медіа-платформ протягом останніх двадцяти п’яти років (1993–2018 рр.). Базисом типологізації є, зокрема, диференціація комунікаторів політичного гумору: медіа-професіоналів, політичних діячів та громадян. Конкретний тип гумору співвідноситься головним чином з певними медіаформатами, відповідно до яких також диференціюється.

В роботі представлено, таким чином, шість типів (видів) політичного гумору в медіальних розважальних форматах і проведено кореляцію кожного з виду з його відповідними функціям.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-02-28
Як цитувати
Dzykovich, O. V., & Rybkina, O. V. (2020). ФУНКЦІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА ПОЛІТИЧНОГО ГУМОРУ У РОЗВАЖАЛЬНИХ МЕДІАФОРМАТАХ. Львівський філологічний часопис, (6), 66-72. Retrieved із https://journal.ldubgd.edu.ua/index.php/philology/article/view/1700