ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД ВИКЛАДАЧА ДО УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Ключові слова: соціальні працівники, діяльнісний підхід, викладач, управління, навчальна діяльність

Анотація

Характеристика основної теми. У сучасній практиці професійної освіти актуальність діяльнісного аспекту навчання пояснюється не так зміною парадигми професійної освіти, як необхідністю модернізації освітньої підготовки за допомогою оптимізації способів педагогічного управління навчальним процесом з метою підвищення якості професійної освіти. Проблема. Проблема полягає у моделюванні структури навчальної інформації та її проектуванні, в операційних способах управління навчальною діяльністю, у створенні орієнтовної основи навчально-пізнавальної діяльності. Мета. Метою статті є обґрунтування можливостей діяльнісного підходу викладача до управління навчальною діяльністю у підготовці майбутніх соціальних працівників. Узагальнені результати. Діяльнісний підхід у навчанні зумовлений сутнісним властивостями процесу навчання як взаємодія суб’єктів діяльності. Продуктом професійного навчання з позиції діяльнісного підходу є формування особистісного та професійного самовизначення. Цільовою домінантою діяльнісного підходу в навчанні є розвиток самоосвіти студентів та реалізація індивідуального творчого потенціалу. Навчання студентів процесуальним видам професійної діяльності становить пріоритетний напрямок в організації пізнавального середовища. З метою вдосконалення професійної підготовки майбутнього соціального працівника необхідно застосовувати програмно-цільове управління навчанням на основі діяльнісного підходу. Управління професійною підготовкою забезпечує високу якість освіти за дотримання низки умов: системного проектування дидактичного управління, розвитку мобільності теоретичних та прикладних знань та умінь, орієнтації на формування професійної компетентності. Методики пов’язані з аналізом та побудовою спеціальної структури навчальної інформації у вигляді пізнавальних завдань у галузі теоретичного та прикладного знання. Методична орієнтація управління навчальною діяльністю студентів має бути спрямована на формування професійної готовності студентів, розвивати професійну спрямованість особистості, озброювати конкретними способами та методами професійної діяльності, сприяти успішному розширенню внутрішніх можливостей студентів, підвищувати їхню активність та професійну мотивацію.

Посилання

1. Бабічев А. В. Особливості процесу управління змінами в системі вищої освіти: закордонний досвід Теорія та практика державного управління. 2017. Вип.1[56]. С. 1–11.
2. Кірдан О. Трансформація традиційної моделі управління вищими навчальними закладами: проблеми, пошуки, рішення / О. Кірдан // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол. ред.: М.Т. Мартинюк]. – Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. – Вип. 2, Ч. 2. – С. 41–50.
3. Надвинична, Т. Підготовка ефективного соціального працівника сьогодні: виклики та реалії. Актуальні проблеми правознавства. 2017. Вип. 2. С. 131–137.
4. Пірус В. О. Формування механізму управління інноваційним розвитком вищого навчального закладу: Дис. канд. екон.наук 08.00.04 –. – Хмельницький національний університет. – Хмельницький, 2018. – 256 с.
5. Ситняківська С. М. Теорія і методика підготовки фахівців соціальної сфери на білінгвальній основі в університетах. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2019. 673с.
6. Шульгіна Л. І. Підготовка соціального працівника до створення доступного середовища: освітні реалії та перспективи в умовах ЗВО України. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 69. Т. 3 С. 187–191.
7. Яковлєв М. В., Кабаченко Н. В. Освіта та професійна підготовка соціальних працівників: стислий огляд світової практики. Наукові записки НаУКМА. Т. 123. С. 54–60.
Опубліковано
2024-12-11