ДІАГНОСТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У РОБОТІ З ДІТЬМИ ТА СІМˊЯМИ
Анотація
Метою статті є аналіз формування діагностичної компетентності майбутніх соціальних працівників в умовах закладу вищої освіти. Акцент робиться на тому, що соціальна діагностика дітей та сімї є базо- вою технологією, яка дозволяє застосовувати цей практичний інструмент при ранньому виявленні вразливих сімей та надання їм своєчасної допомоги. У статті висвітлюються основні особливості технології соціальної діагностики сімї, яка перебуває у складній життєвій ситуації. Аналізується комплекс діагностичних методик, що дозволяють визначити основні причини та прояви дисфункційності сім’ї, сімейного неблагополуччя Діагностична компетентність – це єдність теоретичної і практичної готовності фахівця соціальної роботи до здійснення діагностичної діяльності, інтегральна властивість особистості, що включає в себе вміння постановки діагнозу, висунення діагностичних гіпотез, розв’язання проблем і завдань, що виникають в реальних ситуаціях соціальної роботи, постійне внесення доцільних коректив у свою професійну діяльність. Сучасні сім’ї, а особливо сім’ї з дітьми зіштовхуються з цілою низкою соціальних проблем. Для їх успішного розв’язання необхідним є застосування соціальної діагностики – діяльності з виявлення самих проблем, їх чинників та можливих шляхів й способів їх розв’язання. Можливість оволодіння студентами системою знань про сутність та зміст соціальної, психологічної та соціально-педагогічної діагностик, про основні класи діагностичних методик забезпечує освітній компонент «Методи та технології соціальної діагностики». Зроблено висновок, що формування діагностичної компетентності студентів забезпечить якісну підготовку фахівців з соціальної роботи, готових працювати в сучасних реаліях нашого буття, реагувати на нові суспільні виклики, професійно надавати соціальні послуги дітям та сім’ям.
Посилання
2. Безпалько О. Компетентності соціального працівника як базис побудови освітньої програми бакалавра соціальної роботи. Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія. Чернівці: Чернівецький університет. 2015. Вип. 738. С. 8−15.
3. Конончук, А. Підготовка майбутніх працівників соціальної сфери до діагностичної роботи. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. 2017. № 3. С. 57.
4. Соціальна робота з вразливими сім’ями та дітьми : посіб. у 2-х ч.; Ч. І. Сучасні орієнтири та ключові технології / З. П. Кияниця, Ж. В. Петрочко. К. : ОБНОВА КОМПАНІ, 2017. 256 с.
5. Фурман А., Дубно А. Психодіагностична компетентність соціального працівника : монографія. Тернопіль: ТНЕУ, 2017. 102 с. ISBN 966-654-436-3 с. 89.