ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ РОЗРАХУНКУ ЧАСУ ЕВАКУАЦІЇ ПРИ ПОЖЕЖАХ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ТА СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМИ ГРУПАМИ

  • O. V. Khlevnoy Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • D. Kharyshyn Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • O. Nazarovets Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
Ключові слова: інклюзивна освіта, діти з обмеженими можливостями, евакуація, спрощена аналітична модель, імітаційно-стохастична модель, індивідуально-потокова модель

Анотація

Вступ. За 2015-2020 роки кількість інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти та класів у загальноосвітніх школах України збільшилася майже у 7 разів. Для нашої держави інклюзивна освіта є інноваційним явищем, тому при її впровадженні виникає немало проблем. Однією із найсуттєвіших проблем є низький рівень заходів із забезпечення пожежної безпеки. В Україні смертність дітей на пожежах перевищує показники Європейського союзу бі-льше, ніж в 4 рази. Оскільки діти з особливими потребами під час виникнення пожеж є більш вразливими, дослідження питань пожежної безпеки в закладах з інклюзивними групами є актуальним завданням.
Метою статті є виявлення проблемних питань розрахунку часу евакуації при виникненні пожеж в закладах освіти з інклюзивними групами на підставі аналізу статистичних даних, нормативно-правової бази та сучасних наукових розробок.
У роботи виконано аналіз сучасних нормативно-правових актів, що регламентують організацію інклюзивного навчання в закладах дошкільної та середньої освіти та встановлено, у яких закріплені вимоги інклюзивності будівель та споруд. Також проаналізовано стандарти та методи розрахунку часу евакуації з будівель. Здійснено порівняльний аналіз можливостей сучасного прикладного програмного забезпечення, призначеного для розрахунку часу евакуації із будівель та споруд. На підставі проведеного аналізу виявлено основні проблемні питання розрахунку часу евакуації при пожежах у закладах дошкільної та середньої освіти з інклюзивними групами.
Висновок. Станом на сьогодні відсутні деякі дані, які б дали можливість точно враховувати наявність дітей із особливими можливостями під час розрахунку часу евакуації при пожежі із закладів освіти з інклюзивними групами. Порівняльний аналіз розрахунків, виконаних за допомогою прикладних комп’ютерних програм, показує, що в більшості з них можливість врахування наявності у приміщеннях дітей з особливими потребами при розрахунку часу евакуації відсутня. У тих же програмних продуктах, де така можливість передбачена, параметри руху дітей з особливими потребами не відрізняються від параметрів руху дорослих із обмеженими можливостями. Відтак, визначення значень площі горизонтальної проекції дітей з різними особливими потребами, а також дослідження швидкостей їх руху та впливу їх присутності на значення інтенсивності руху загальних потоків є актуальним тех-нічним і науковим завданням, що потребує подальших експериментальних та теоретичних досліджень.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Khlevnoy, O., Kharyshyn, D., & Nazarovets, O. (2020). ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ РОЗРАХУНКУ ЧАСУ ЕВАКУАЦІЇ ПРИ ПОЖЕЖАХ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ТА СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМИ ГРУПАМИ. Пожежна безпека, 37, 72-76. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20786662.37.2020.11
Розділ
Статті

Найчастіше читають статті цього автора (ів)

<< < 1 2