ЕНЕРГООЩАДНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ CRUISE-КЕРУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОЮ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНОЮ ТЕХНІКОЮ

  • L. P. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-5522-2757
  • P. М. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-2345-4879
  • A. M. Dominik Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0003-0139-2002
  • M. I. Sychevsky Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-0401-3058
Ключові слова: автомобільна аварійно-рятувальна техніка, енергоощадність, круїз-керування (cruise-керування), інформаційні принципи круїз-керування

Анотація

Рух автомобільної аварійно-рятувальної машини здійснюється в умовах істотно змінних вітрового потоку, нахилу подовжнього профілю дороги, кривини траси в плані, якості дорожнього полотна, перешкодонасиченості в транспортному потоці. Так що завжди існують чинники, що провокують вимушено неусталені режими роботи всіх систем мобільної машини, а відтак і зайві енерговитрати. Швидкісну неусталеність руху машини покликана усунути система cruise-керування, яка сприяє істотному заощадженню фізичної, емоційної, інтелектуальної енергії водія-оператора. Але завжди стоїть питання, в якій мірі cruise-керування сприяє підвищенню енергетичної ефективності (паливної ощадності) власне мобільної машини?
В роботі із застосуванням варіаційного числення виявлено, в яких випадках рух машини зі сталою швидкістю є оптимальним за енергоощадністю, а в яких ознаки оптимальності зникають. Оптимізаційна задача розглядається в термінах так званого виродженого функціонала. Доведено, що загалом cruise-керування не є засобом заощадження енергії власне мобільної машини (не є засобом заощадження споживаного пального). Невпорядковані вітрові потоки зокрема не дають підстав вважати рух машини з усталеною швидкістю енергетично оптимальним. Рух машини з усталеною швидкістю не є енергетично оптимальним і в деяких інших випадках складного дорожнього опору. Подібно ж проявляє себе й перешкодонасиченість в транспортному потоці.
Але у разі так званої адитивної природи дорожнього опору, за дії упорядкованого вітру, в умовах вільного руху cruise-керування насправді сприяє підвищенню енергетичної ефективності машини. До того ж, cruise-керування – це засіб штучної інтелектуалізації мобільності, що неминуче охопить увесь транспорт. Так звані круїз-контроль і адаптивний круїз-контроль – це окремі дуже важливі кроки на шляху до цілковито самокерованого мобільного руху.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2022-06-24
Як цитувати
Hashchuk, L. P., HashchukP. М., Dominik, A. M., & Sychevsky, M. I. (2022). ЕНЕРГООЩАДНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ CRUISE-КЕРУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОЮ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНОЮ ТЕХНІКОЮ. Пожежна безпека, 40, 40-54. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20786662.40.2022.05
Розділ
Статті