ЕНЕРГООЩАДНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ CRUISE-КЕРУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОЮ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНОЮ ТЕХНІКОЮ
Анотація
Рух автомобільної аварійно-рятувальної машини здійснюється в умовах істотно змінних вітрового потоку, нахилу подовжнього профілю дороги, кривини траси в плані, якості дорожнього полотна, перешкодонасиченості в транспортному потоці. Так що завжди існують чинники, що провокують вимушено неусталені режими роботи всіх систем мобільної машини, а відтак і зайві енерговитрати. Швидкісну неусталеність руху машини покликана усунути система cruise-керування, яка сприяє істотному заощадженню фізичної, емоційної, інтелектуальної енергії водія-оператора. Але завжди стоїть питання, в якій мірі cruise-керування сприяє підвищенню енергетичної ефективності (паливної ощадності) власне мобільної машини?
В роботі із застосуванням варіаційного числення виявлено, в яких випадках рух машини зі сталою швидкістю є оптимальним за енергоощадністю, а в яких ознаки оптимальності зникають. Оптимізаційна задача розглядається в термінах так званого виродженого функціонала. Доведено, що загалом cruise-керування не є засобом заощадження енергії власне мобільної машини (не є засобом заощадження споживаного пального). Невпорядковані вітрові потоки зокрема не дають підстав вважати рух машини з усталеною швидкістю енергетично оптимальним. Рух машини з усталеною швидкістю не є енергетично оптимальним і в деяких інших випадках складного дорожнього опору. Подібно ж проявляє себе й перешкодонасиченість в транспортному потоці.
Але у разі так званої адитивної природи дорожнього опору, за дії упорядкованого вітру, в умовах вільного руху cruise-керування насправді сприяє підвищенню енергетичної ефективності машини. До того ж, cruise-керування – це засіб штучної інтелектуалізації мобільності, що неминуче охопить увесь транспорт. Так звані круїз-контроль і адаптивний круїз-контроль – це окремі дуже важливі кроки на шляху до цілковито самокерованого мобільного руху.
Завантаження
Ця робота ліцензована відповідно доCreative Commons Attribution 4.0 Міжнародної ліцензії.
Авторські права CC-BY