РЕГУЛЯРИЗАЦІЯ І ТИПІЗАЦІЯ ПАЛИВНИХ ХАРАКТЕРИСТИК АВТОМОБІЛЬНОГО ДВИГУНА ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ
Анотація
Мета дослідження – оцінити можливості якісної формалізації паливних характеристик автомобільного двигуна внутрішнього згоряння, спираючись на якнайзагальніші принципи регресії та керуючись вимогами регулярності й типовості. Загалом в роботі регресія до середнього трактується як регресія до типового. Формалізації паливних характеристик двигуна – це основа інформаційного супроводу процесів моделювання режимів роботи автомобільної техніки.
Аналізуються найчастіше використовувані форми відображення паливних характеристик двигуна внутрішнього згоряння, застосовуваного у приводах мобільних машин, зокрема гібридних. З’ясовано, що найпростіше піддається ідентифікації характеристика, відображувана у формі навантажувальної. Застосовано метод ідентифікації особливостей навантажувальної характеристики, що спирається на алгоритм ідеалізації двигуна, унаслідок якої двигун ніби втрачає можливості реалізовувати гальмівні моменти. У цьому алгоритмі ідеалізації важливу роль відіграє гальмівна швидкісна характеристика реального двигуна.
Принциповою закономірністю, закарбованою в характеристиці двигуна, є підстави вважати те, що відношення швидкостей витрати пального за двох сталих частот обертання вала двигуна є величиною, практично незалежною від обертального моменту (ефективного тиску). Тож виникає можливість побудувати так звану канонічну характеристику, що загалом здатна відбивати в собі стійку залежність відношення швидкостей витрати пального від швидкості обертання вала двигуна, коли одна з порівняльних частот є наперед заданою. Ця характеристика зазвичай є гіперболічною – ще одна закономірність. Відтак зафіксовані закономірності дозволяють згорнути просторову (тривимірну) паливну характеристику ідеалізованого двигуна у репрезентативну двовимірну лінію (криву на площині). Цю двовимірну лінію після калібрування (усунення очевидних дефектів) можна знову розгорнути в паливну характеристику, відтворюючи алгоритм ідентифікації у зворотному напрямі.
Завантаження
Ця робота ліцензована відповідно доCreative Commons Attribution 4.0 Міжнародної ліцензії.
Авторські права CC-BY