ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
Анотація
У статті обґрунтовано можливості театрального мистецтва в естетичному вихованні студентської молоді та його впливу на професійне становлення майбутніх фахівців і формування їхніх особистісних якостей. Автор розглядає естетичне виховання як формування в особистості здатності відчувати, сприймати, переживати й оцінювати естетичні явища довкола себе, а також змінювати життя, взаємини та середовище за законами краси, творити естетичні цінності в найрізноманітніших сферах діяльності. Функціональними особливостями естетичного виховання є ціннісно-орієнтаційний ефект, артистизм, креативність, евристичність і компенсаторність. Основними функціями театральної діяльності в художньо-естетичному вихованні особистості є художньо-пізнавальна, мистецько-творча, емоційна, мистецько-комунікативна та художньо-гедоністична. Естетичне виховання театральним мистецтвом відбувається у процесі вивчення дисциплін освітньої програми, ознайомлення з видатними творами мистецтва та їхніми авторами, зі світовою та вітчизняною культурною спадщиною, розвитку художнього й естетичного сприйняття студентів, пояснення значення, основних ідей і змістового наповнення творів мистецтва, залучення до творення прекрасного в найрізноманітніших видах мистецтва з урахуванням природних здібностей і талантів, інтересів і потреб студентів. У процесі взаємодії з театром розвиваються такі особистісні якості майбутніх фахівців: естетичні, світоглядні, емоційно-вольові, інтелектуальні, морально-етичні, управлінські, комунікативні, творчі, прогностичні, психофізіологічні. У статті детально розглянуто зазначені групи особистісних якостей майбутніх фахівців.