ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ НА КРИЗОВИХ ЛІНІЯХ» МАГІСТРАМ-ПСИХОЛОГАМ
Анотація
У статті розглянуті питання стосовно підготовки до викладання навчального курсу «Психологічне консультування на кризових лініях» магістрам-психологам. Наведений виклад стосується підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Психологія», освітнього рівня «магістр», у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності, які на другому році навчання за програмою магістратури вивчають даний навчальний курс як нормативну дисципліну. Проведений огляд публікацій за темою дослідження дозволив виявити, що у знайдених публікаціях є деяка інформація на обрану тему, а також чимало іншого матеріалу, потрібного для забезпечення даного навчального курсу; однак окремі теми висвітлено не досить повно, що зумовлює необхідність проведення додаткового пошуку та подальшої дослідницької роботи. У процесі виконаної роботи з’ясовано особливості, що зумовлюють труднощі в забезпеченні даного навчального курсу, відповідно до наявних вимог. Освоєння виявленого матеріалу та досвід роботи із забезпечення даного предмета свідчать, що його наповнення на належному рівні за наявних реалій має враховувати низку специфічних особливостей. Необхідний підхід до укладання даного навчального курсу було розроблено під час опрацювання навчальної програми з дисципліни «Психологічне консультування на кризових лініях». Це зумовило особливості відбору потрібного матеріалу та подальшого процесу ознайомлення слухачів курсу із проблематикою та тематикою дисципліни. Відповідно до відібраного для забезпечення курсу матеріалу, а також запропонованого підходу до його викладання, постало завдання мінімізації й оптимізації необхідного для вивчення навчального матеріалу. Згідно із цим увесь відібраний матеріал було розміщено у визначеній логічній послідовності, за його важливістю та затребуваністю знань у практичній діяльності фахових психологів-консультантів. Щодо впровадження раціонального підходу до викладання даного навчального курсу на необхідному рівні, украй важливо максимально враховувати наявні особливості. Розглянуті труднощі із забезпечення даного курсу відповідно до наявних вимог, а також наявні можливості щодо їх подолання. Зроблені висновки з виконаної роботи, намічені подальші перспективні дослідження в даному напрямі.