ТЕРАПІЯ М’ЯКОЮ ІГРАШКОЮ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ У ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

  • V. V. Naychuk Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0003-2971-1386
  • O. M. Skrypkina Вінницький соціально-економічний інститут Університету «Україна»
Ключові слова: формування резильєнтності, арттерапія, терапія м’якою іграшкою, діти, особистість, хібукі-терапія, воєнний стан, трансферна взаємодія, безпечне та підтримуюче середовище

Анотація

Стаття присвячена особливостям використання терапії м’якою іграшкою як одного з методів арт-терапії для формування резильєнтності у дітей. Увагу зосереджено на наданні психологічної допомоги дітям, які зазнали впливу воєнних дій і перебувають у стані емоційного стресу через воєнний стан в Україні. Розглянуто, як терапія м’якою іграшкою допомагає дітям подолати негативні емоційні та поведінкові прояви, спричинені травматичними подіями, а також сприяє формуванню навичок резильєнтності. Метод терапії м’якою іграшкою, як форма арттерапії, дозволяє дитині опрацьовувати травматичний досвід через ігрову взаємодію. Ця методика передбачає використання м’якої іграшки як трансферного об’єкта, що сприяє встановленню емоційного контакту з дитиною, створюючи безпечне терапевтичне середовище. У статті підкреслено, що ігрова терапія дозволяє дитині виражати свої почуття, страхи, емоції та реакції на пережиті події, що є важливим кроком до психологічної адаптації. Окрему увагу приділено історії виникнення методу, його розвитку та ефективності у роботі з дітьми, які пережили тривожні стани, стресові розлади та емоційні травми. Наведено теоретичні основи методу, які підтверджують його ефективність у створенні умов для опрацювання пережитого досвіду в безпечному і підтримуючому середовищі. У процесі ігрової терапії відбувається поступова адаптація дитини до нових обставин, формування сценаріїв поведінки у стресових ситуаціях, а також розвиток навичок, необхідних для подолання труднощів. У результаті терапевтичного процесу формується резильєнтність, яка дозволяє дитині ефективніше справлятися з фрустраційними ситуаціями. Цей метод пропонує нові можливості для психологічної реабілітації дітей, які постраждали внаслідок війни.

Опубліковано
2024-12-30