ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В АВТОМОБІЛЬНО-ДОРОЖНЬОМУ ФАХОВОМУ КОЛЕДЖІ

  • Yu. M. Yakimets Львівський автомобільно-дорожній фаховий коледж Національного університету «Львівська Політехніка» https://orcid.org/0000-0003-0705-8574
Ключові слова: професійна підготовка, дистанційне навчання, фаховий коледж, електронний симулятор, віртуальна лабораторія

Анотація

Глобалізація, підвищення динаміки соціально-економічного розвитку суспільства, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та їх широке впровадження практично в усі сфери життя спричинили появу сучасних форм дистанційної освіти. У статті проаналізовано теоретичні та практичні засади організації дистанційного навчання та проаналізовано можливості застосування засобів дистанційного навчання в автомобільно-дорожньому фаховому коледжі.
Дистанційне навчання має понад 150-річну історію. Зараз у світі існує значна частина навчальних закладів, які реалізують дистанційні освітні програми, що включають застосування нових інформаційних технологій (супутникове телебачення, комп’ютерні мережі, мультимедіа тощо). Методики такого навчання досить добре відпрацьовані. Істотними перевагами дистанційного навчання вважається економічна доцільність, істотне збільшення ефективності навчального процесу, масовість, постійна актуальність і гнучкість розкладу.
Специфіка дистанційної форми навчання полягає у модульності подання навчальної інформації; оновленні форм і засобі навчання; спеціалізованих формах контролю якості результатів навчання; використанні базових і спеціалізованих комунікативних технологій підтримки взаємодії суб’єктів навчального процесу; застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій; впровадженні мережевої взаємодії; побудові інформаційно-освітнього середовища навчального закладу.
За допомогою віртуального навчального середовища вдалося забезпечити студентів Львівського автомобільно-дорожнього фахового коледжу структурованим методичним забезпеченням; якісно й з мінімальними затратами часу на перевірку проводити контрольні заходи з різноманітними видами тестів і завдань; оперативно отримувати поточну інформацію про успішність і активність студентів під час роботи. В умовах дистанційного навчання практичні та лабораторні заняття передбачають самостійне виконання практичних завдань, віддалене підключення до віртуальних лабораторій; а також роботу з комп’ютерною моделлю лабораторної установки, роботу на електронних симуляторах.

Опубліковано
2023-06-23