ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РЕАЛІЗАЦІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: організаційно-педагогічні умови, педагогічні умови, професійна підготовка, фахівці медичної галузі, заклад вищої освіти

Анотація

У статті здійснено аналіз наукових здобутків із проблеми формування професійної компетентності майбутніх фахівців медичної галузі. Уточнено дефініції понять «педагогічна умова» й «організаційно-педагогічна умова». Установлено, що дослідники розуміють під педагогічними умовами важливий складник педагогічного процесу, що поєднує різноспрямовані заходи педагогічного характеру, для досягнення окресленої мети. Окреслено що впровадження у процес педагогічної підготовки майбутніх лікарів інноваційних технологій сприяє проєктуванню індивідуального особистісного розвитку кожного студента, стимулюванню навчальної діяльності за допомогою розв’язання практичних ситуацій, забезпеченню взаємозв’язку освітніх цілей із безпосередніми професійно-педагогічними завданнями майбутнього лікаря. З’ясовано, що партнерська взаємодія викладача та студента – це взаємодія викладача і студента, які рівноправно беруть участь у навчальному процесі, базується на принципах співпраці та компромісу, взаємоповаги та взаємодоповнення, спрямована на досягнення загальних цілей і формування системи цінностей, розвитку загальних і спеціальних компетентностей, зокрема й професійної компетентності. Установлено, що організаційно-педагогічні умови професійної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі являють собою комплекс взаємопов’язаних і взаємозумовлених внутрішніх і зовнішніх чинників, які забезпечують ефективність і результативність процесу навчання майбутніх медичних працівників в умовах закладу вищої освіти. Визначено й обґрунтовано, що у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців медичної галузі великого значення набувають організаційно-педагогічні умови (партнерська взаємодія викладача та студента; використання в навчальному процесі сучасних інтерактивних методів навчання; створення практично-діяльнісного середовища для якісного формування професійної компетентності медичного працівника).

Опубліковано
2024-12-06