ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ДИЗАЙНЕРІВ ІНТЕР’ЄРУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КНР: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
У статті зроблений аналіз наукових досліджень китайських науковців щодо становлення та розвитку професійної підготовки дизайнерів інтер’єру в ХХ столітті. Деталізовано основні етапи становлення та розвитку та наведено характеристики кожного періоду історичного розвитку дизайну інтер’єру. Розроблена хронологія включає: І етап (початок ХХ ст. – 1910 р.р.) – початкова стадія, відсутня системна підготовка у сфері вищої освіти; ІІ етап (1920–1930-ті р.р.) – дизайн інтер’єру – частина архітектурного проєктування; ІІІ етап (1940–1950-ті р.р.) – започаткована професія дизайнера інтер’єру в КНР; ІV етап (1960–1970-ті р.р.) – занепад, індустрія дизайну інтер’єру в КНР зазнала сильного удару; V етап (1980‑ті р.р.) – відкриття освітніх програм з дизайну інтер’єру у закладах вищої освіти; VІ етап (1990–2000 р.р.) – збільшення освітніх програм та здобувачів на спеціальність «дизайн інтер’єру»; реформування змісту освітніх програм, пошук нових форм і методів підготовки майбутніх фахівців. У статті наведено характеристику кожного етапу. Встановлено, що до кінця 1990-х років китайські коледжі та університети пережили хвилю злиття та розширення, тому на перший план вийшла проблема нестачі викладачів, велика кількість з яких була залучена з інших університетів або аспірантів, працівників-практиків для здійснення повсякденного викладання курсів. Підкреслено, що індустрія дизайну інтер’єру продовжує розвиватися і прогресувати та стає популярною професією. Для того, щоб задовольнити попит на ринку заклади вищої освіти, пропонують навчальні курси для дизайнерів інтер’єру, які спрямовані на вдосконалення свої дизайнерських та професійних навичок. Крім того, у статті наведено, які заклади вищої освіти ведуть професійну підготовку фахівців з дизайну інтер’єру.