КОМПОНЕНТНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНА «ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ДО РОБОТИ В ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ»

Ключові слова: готовність майбутніх викладачів образотворчого мистецтва до роботи в позашкільних закладах освіти, мотиваційно-ціннісний, когнітивний, особистісно-творчий, діяльнісно-рефлексивний компоненти

Анотація

У статті представлено авторський погляд на компонентно-структурний склад феномену «готовність майбутніх викладачів образотворчого мистецтва до роботи в позашкільних закладах освіти». На підставі аналізу варіативних розвідок обґрунтовано такі структурні складники готовності майбутніх викладачів образотворчого мистецтва до роботи в позашкільних закладах освіти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, особистісно-творчий і діяльнісно-рефлексивний. Мотиваційно-ціннісний компонент представлено професійно-інтенційним критерієм із такими показниками: зацікавленість випускника в художньо-педагогічній діяльності в позашкільних закладах освіти художнього профілю навчання; усвідомлення цінності викладання образотворчого мистецтва для розвитку творчого потенціалу учнів. Когнітивний компонент нашого дослідження представлено художньо-педагогічним критерієм, показниками якого визначені: сформованість системи теоретичних знань, практичних умінь і навичок у царині образотворчого мистецтва; володіння фундаментальними едукаційними компетент- ностями із психолого-педагогічної та організаційно-методичної складових частин освітньо-виховного процесу в позашкільних закладах освіти. Особистісно-творчий компонент представлено суб’єктно- перцептивним критерієм, показниками якого визначено рівень сформованості комунікативних навичок і організаторських умінь, рівень розвитку художньо-образного мислення, здатність до художньо-педагогічної імпровізації та емоційну стійкість. Діяльнісно-рефлексивний компонент представлено аналітично-результативним критерієм, показниками якого є здатність до використання набутих фахових едукаційних компетентностей у викладацькій діяльності, здатність до саморефлексії на художньо-педагогічну діяльність. Розкрито змістове наповнення компонентів готовності майбутніх викладачів образотворчого мистецтва до роботи в позашкільних закладах освіти.

Опубліковано
2025-06-04