ЦІЛІ І ЗМІСТ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ
Анотація
Сучасне суспільство потребує інженерів, які володіють умінням читати професійні тексти, зокрема посібники з експлуатації обладнання, англійською мовою. Формування англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності необхідне для майбутніх інженерів. У статті розглянуто цілі та зміст формування професійно орієнтованої читацької компетентності в майбутніх інженерів, які навчаються за програмою Інжиніринг харчових виробництв. Було проаналізовано поняття «професійно орієнтована читацька компетентність». Було конкретизовано цілі формування англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності: практичну, професійну, освітню, розвивальну й виховну. Зміст формування англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності конкретизовано на основі аналізу Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти й освітньо-професійної програми спеціальності. Вивчення наукової літератури показало, що зміст навчання визначається у двох аспектах: предметному та процесуальному. Практичний, лінгвістичний, лінгвосоціокультурний і стратегічний компоненти змісту навчання визначено в обох аспектах: предметному та процесуальному. У предметному компоненті змісту визначено теми, а також види читання, яких необхідно навчати майбутніх інженерів: ознайомлювальне, пошукове, переглядове та вивчаюче. Визначено вміння щодо кожного виду читання.