ФІЛЬМОТРЕНІНГ У СПІЛКУВАННІ НА ТЕМУ ПОВСЯКДЕННИХ КОНФЛІКТІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ РІЗНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Ключові слова: підготовка майбутніх фахових психологів, соціально-психологічний тренінг спілкування, спілкування в конфліктних ситуаціях, формування професійної компетентності

Анотація

У статті розглянуті питання зумовлені апробацією та викладанням навчального курсу «Соціально-психологічний тренінг спілкування» студентам різних спеціальностей. Дослідження здійснено у процесі підготовки фахівців у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності, які під час підготовки за програмою бакалаврату вивчають даний навчальний курс як вибіркову дисципліну. Здійснений огляд публікацій за темою дослідження дозволив з’ясувати, що у виявлених публікаціях досить потрібної інформації, а також інших матеріалів, необхідних для викладання даного навчального курсу; однак деякі теми висвітлені не досить повно, що спонукає до проведення додаткового пошуку та подальшої дослідницької роботи. Зокрема це стосується теми особливостей спілкування в конфліктних ситуаціях. Під час проведеної додаткової роботи виділено особливості, які зумовлюють труднощі в розгляді даної теми, відповідно до чинних вимог. Здійснений відбір необхідного для розгляду даної теми матеріалу, а його викладання і розгляд під час практичних занять за наявних умов можливе в межах розробленого та впровадженого раніше концептуального підходу. Цей підхід було використано в укладанні навчальної програми з курсу «Соціально-психологічний тренінг спілкування», що зумовило особливості відбору як основного, так і додаткового матеріалу, отже, і подальший процес ознайомлення студентів із матеріалом курсу. Відповідно до відібраного для викладу названої теми матеріалу, а також прийнятої концепції його викладання, постало завдання мінімізації і оптимізації необхідного для вивчення даної теми фактичного наповнення. Спираючись на наявний досвід викладання курсу, для опрацювання теми конфліктів у спілкуванні було обрано форму проведення практичного заняття – фільмотренінгу, а весь відібраний матеріал розміщено в необхідній логічній послідовності, відповідно до затребуваності у практичній діяльності фахівців різних спеціальностей. Було враховано всі використанні під час укладання та читання даного курсу особливості. Розглянуті можливі труднощі, виявлені у процесі розгляду даної теми курсу, відповідно до наявних вимог; а також здійснено пошук і задіяння можливостей для їх подолання. Зроблені висновки зі здійсненої роботи та намічені подальші дослідження в даному напрямі.

Опубліковано
2025-06-04