ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МОДЕЛІ ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Стаття присвячена проблемі психолого-педагогічної спрямованості професійної підготовки майбутніх лікарів. Зокрема, розкривається сутність таких понять, як модель, педагогічне моделювання.Основна увага зосереджується на теоретико-методичних засадах педагогічного моделювання психолого-педагогічної спрямованості професійної підготовки майбутніх лікарів. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовується значення педагогічного моделювання у професійній підготовці здобувачів освіти. Схарактеризовано принципи дослідження, які використані під час розроблення авторської моделі професійної підготовки студентів та її експериментальної апробації. Підкреслюється, що принцип гуманістичної спрямованості є одним із провідних в освіті, який сприяє формуванню всебічно розвиненої особистості. Цей принцип передбачає ефективне формування професійної компетентності майбутніх лікарів на основі усвідомлення ними гуманістичного змісту професійної діяльності та професійних цінностей. Встановлено, що принцип поетапності педагогічної підготовки лікарів є похідним від принципу наступності, який відображає єдність цілей і взаємодію всіх ланок освітньої системи в досягненні загальної мети. Акцентується увага на тому, що впровадження принципу інтегративності потребує врахування специфіки професійної діяльності майбутніх лікарів і здійснення інтеграції відповідно до психолого-педагогічних вимог складників підготовки в закладах вищої освіти. Наголошується, що принцип інноваційності дозволяє вносити в процес психолого-педагогічної підготовки майбутніх лікарів нові елементи для підвищення його ефективності. Наголошується, що принцип інноваційності дозволяє під час професійної підготовки застосовувати сучасні педагогічні технології навчання, використання яких буде забезпечувати ефективність цього процесу. У дослідженні розкрито поетапність забезпечення психолого-педагогічного супроводу у підготовці майбутніх фахівців медичної галузі до професійної діяльності (інформаційно-збагачувальний, репродуктивно-діяльнісний, продуктивно-творчий та рефлексійно-оцінний).

Ця робота ліцензована відповідно доCreative Commons Attribution 4.0 Міжнародної ліцензії.




