РОЗВИТОК МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДІ ЧЕРЕЗ ПРАКТИКИ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Анотація
Статтю присвячено проблемі розвитку міжкультурної компетентності молоді (МКК) в умовах сучасних соціальних трансформацій, зумовлених війною, масовим переміщенням населення та потребою інтеграції в нові соціальні середовища. Заклади освіти нині виступають не лише просторами для здобуття знань та формування навичок, а й осередками соціалізації та формування толерантності. Акцент зроблено на ролі неформальної освіти в розвитку МКК, адже саме вона створює найбільш сприятливі умови для практичної міжкультурної взаємодії, формування емпатії, критичного мислення та готовності до життя в багатокультурному суспільстві. Також у статті представлено результати апробації освітніх практик у межах міжнародного проєкту Erasmus+ «UTOPIA: intercUltural Training to suppOrt disPlaced UkrainIAns», зокрема розроблення посібника для молодіжних працівників «Youth Workers’ Guide for Intercultural Dialogue Facilitation» та гри-симуляції «Become Agent of Social Changes». Результати проєкту засвідчили позитивний вплив подібних практик неформальної освіти у контексті формування й поглиблення МКК молоді, що є ключовою умовою її успішної інтеграції в глобалізований світ. Отримані дані мають практичне значення для освітян, молодіжних працівників та розробників освітньої політики, адже, крім іншого, демонструють потенціал міжнародних партнерств і неформальних практик у розбудові культури взаємоповаги та громадянської відповідальності.Розвиток МКК через практики неформальної освіти варто розглядати як стратегічно важливий напрям, що сприяє підвищенню якості освіти, формуванню активних глобальних громадян та зміцненню соціальної згуртованості українського суспільства.

Ця робота ліцензована відповідно доCreative Commons Attribution 4.0 Міжнародної ліцензії.




