ПОЖЕЖОГАСІННЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ІНШИХ НЕВІДКЛАДНИХ РОБІТ В ЕЛЕКТРОКАРАХ

  • O. V. Lazarenko Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • O. D. Synelnikov Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • I. M. Bykov Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • A. S. Kuskovets Рівненський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України
Ключові слова: електромобіль, гасіння електромобіля, інтенсивність подачі вогнегасного засобу, гасіння акумуляторних батареї.

Анотація

Розвиток сучасних технологій одночасно з покращенням умов існування людства створює додаткові небезпеки, які необхідно вирішувати для безпечних та комфортних умов перебування людей. Одним з таких напрямків розвитку людства є поступовий перехід на альтернативні джерела енергії та види транспортних засобів, зокрема на електромобілі. Сучасні версії електромобілів за своїми тактико-технічним характеристиками практично нічим не поступаються автомобілям на двигунах внутрішнього згорання, однак проведені дослідження показують, що з точки зору пожежної безпеки та тактики проведення пожежогасіння акумуляторні батареї електрокарів вимагають дещо інших підходів та алгоритмів проведення аварійно-рятувальних робіт. Розглянувши сучасний досвід та експериментальні результати досліджень стосовно тактики пожежогасіння електромобілів виявилося, що нормативна інтенсивність подачі води (водних розчинів) повинна бути збільшена і становити не менше як 1,2 л/(с·м2). Збільшення нормативної інтенсивності подачі води вимагає від керівника гасіння пожежі заздалегідь подбати про безперебійну подачу вогнегасного засобу до осередку займання, обов’язково встановивши автоцистерни на пожежний гідрант чи водойму. Специфіка гасіння електрокарів також показує неефективність використання у якості вогнегасного засобу повітряно-механічної піни та необхідність обов’язкового проведення розбору конструкції акумуляторної батареї електрокара після ліквідації пожежі. Основні результати роботи зведені в загальний перелік алгоритму дій керівника гасіння пожежі по прибуттю на місце надзвичайної ситуації пов’язаної з займанням електромобіля. Дотримання керівником гасіння пожежі наведеного алгоритму дій дозволить мінімізувати ризики для особового складу оперативно-рятувального підрозділу та пришвидшити проведення ліквідації пожежі. Згідно із проведеним аналізом та науковими результатами визначено майбутні напрямки наукових досліджень, які повинні бути спрямовані на удосконалення алгоритму дій та тактики пожежогасіння електрокарів, розробку технічних приладів для гасіння акумуляторної батареї електромобілів, розробку систем автоматичного пожежогасіння електрокарів, розробку більш ефективних вогнегасних засобів для гасіння акумуляторної батареї електромобілів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2019-06-10
Як цитувати
Lazarenko, O., Synelnikov, O., Bykov, I., & Kuskovets, A. (2019). ПОЖЕЖОГАСІННЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ІНШИХ НЕВІДКЛАДНИХ РОБІТ В ЕЛЕКТРОКАРАХ. Пожежна безпека, (34), 54-58. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/10.32447/20786662.34.2019.09
Розділ
Статті