ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПАСАЖИРІВ АЕРОПОРТУ В ПРОЦЕСІ ВЗАЄМОДІЇ ПОВІТРЯНОГО, АВТОМОБІЛЬНОГО ТА ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

  • S. Turpak Національний університет «Запорізька політехніка» https://orcid.org/0000-0003-3200-8448
  • S. Hrytsai Національний університет «Запорізька політехніка» https://orcid.org/0000-0001-7055-6977
  • O. Ostrohliad Національний університет «Запорізька політехніка» https://orcid.org/0000-0002-8496-3271
  • L. Vasilieva Національний університет «Запорізька політехніка» https://orcid.org/0000-0002-4029-3851
  • I. Svintsytska Національний університет «Запорізька політехніка»
Ключові слова: взаємодія видів транспорту, пасажирські перевезення, імітаційне моделювання.

Анотація

Розглянуто питання взаємодії видів транспорту для обслуговування пасажирів в аеропорту (на прикладі міжнародного аеропорту міста Запоріжжя). Виконано аналіз наукових праць, які стосуються організації обслуговування пасажирів в транспортному вузлі. Зазначено, що ефективність пасажирських авіаційних перевезень значно підвищується при скороченні часу доставки пасажирів з міст в аеропорти. Досягти цього можливо тільки завдяки взаємодії повітряного з наземними видами транспорту. Актуальність проблематики підтверджується положеннями Транспортної стратегії України. В статті проведено дослідження параметрів функціонування реальної транспортної системи взаємодії повітряного та наземних видів транспорту під час обслуговування пасажирів. Встановлено, що існуюча система доставки пасажирів, незважаючи на близько розташовані автомобільний шлях високої пропускної спроможності та залізничну колію «Укрзалізниці», використовує лише тупикову автомобільну дорогу місцевого значення в місці розташування аеропорту. Для вирішення проблеми транспортного обслуговування авіаційних пасажирів з урахуванням стохастичного характеру пасажиропотоків, дослідження проводилось методом імітаційного моделювання. Створена імітаційна модель ґрунтується на функціонуванні системи міського автомобільного транспорту із залученням залізничного, що діє в районі аеропорту. Ключовими елементами досліджуваної системи є пункти пересадки пасажирів на залізничній станції та в аеропорту. Розроблена імітаційна модель передбачає можливість перемикання існуючої та пропонованої схем руху автобусного маршруту, яка реалізується в транспортній мережі моделі. Було проведено ряд експериментів в умовах варіювання часу затримки автобуса на станції Запоріжжя-2 в очікуванні пересадки пасажирів з поїздів на автомобільний транспорт, або навпаки – при здійсненні руху у зворотному напрямку. На основі проведених експериментів запропоновано змінити один з автобусних маршрутів таким чином, щоб пасажири мали можливість скористатись можливістю зручної пересадки на приміські поїзди на станції Запоріжжя-2. Проаналізовані перспективні можливості залучення залізничного транспорту, як більш потужного, ніж автомобільний, для транспортного обслуговування аеропорту. Завдяки моделюванню отримані ефективні рекомендації щодо транспортного обслуговування міжнародного
аеропорту Запоріжжя.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2023-01-02
Як цитувати
Turpak, S., Hrytsai, S., Ostrohliad, O., Vasilieva, L., & Svintsytska, I. (2023). ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПАСАЖИРІВ АЕРОПОРТУ В ПРОЦЕСІ ВЗАЄМОДІЇ ПОВІТРЯНОГО, АВТОМОБІЛЬНОГО ТА ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, 26, 88-96. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20784643.26.2022.11