КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДСНС УКРАЇНИ
Анотація
Перед науково-педагогічними колективами закладів вищої освіти України зі специфічними умовами навчання, до яких належать заклади ДСНС, нині стоїть завдання підвищити ефективність підготовки курсантів і студентів до професійної діяльності. Усунення недоліків у теорії та практиці професійної освіти потребує концептуального обґрунтування, розроблення та апробації модернізованої педагогічної системи професійної підготовки майбутніх фахівців служби цивільного захисту. Передусім, необхідне розроблення теоретико-методологічних засад і оновлення методичного забезпечення навчання фахівців, що володіють сучасними засобами цивільного захисту, вміють використовувати автоматизовані технології профілактики, запобігання, локалізації та ліквідації надзвичайних ситуацій, мають високу адаптаційну та професійну мобільність, прагнуть до безперервного підвищення власної компетентності. Автор пропонує концептуальні засади модернізації підготовки фахівців служби цивільного захисту в закладах вищої освіти ДСНС України шляхом створення інноваційного інформаційно-освітнього середовища, що базуватиметься на активному використанні новітніх педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій, сприятиме формуванню позитивних мотивів освітньої діяльності, професійній спрямованості, емоційній насиченості та значущості навчання у закладах вищої освіти, актуалізації та усвідомленню курсантами і студентами найближчих і кінцевих цілей свого навчання. Це дасть змогу досягти формування належного рівня професійної компетентності фахівців служби цивільного захисту і, як наслідок, високих результатів їхньої професійної діяльності. Розроблені концептуальні засади визначають основні компоненти педагогічної системи професійної підготовки майбутніх фахівців ДСНС України в інформаційно-освітньому середовищі та лежать в основі авторської комплексно-цільової програми вдосконалення професійної підготовки фахівців ДСНС України у ЗВО зі специфічними умовами навчання. Науково-педагогічні основи модернізації системи професійної підготовки майбутніх фахівців служби цивільного захисту розкриті на чотирьох рівнях: методологічному, науково-педагогічному, технологічно-проектувальному та методичному.
Завантаження
Авторські права CC-BY