АНАЛІЗ ЕКВІВАЛЕНТНОЇ ПАЛИВНОЇ ОЩАДЛИВОСТІ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ
Анотація
Окреслено ймовірні перспективи розвитку електромобілів у найближчому майбутньому, наведено їх загальну класифікацію, а також проблеми їх використання. Проаналізовано найпоширеніші енергетичні елементи, які використовуються для живлення тягових електричних двигунів електромобілів, описано їх переваги та недоліки. За результатами аналізу наведено найбільш економічні електромобілі за рейтингом 2018 року випуску та описано їх тягово-швидкісні характеристики. Розкрито особливості методології визначення паливної ощадливості для гібридних транспортних засобів (PHEV - plug-in hybrid electric vehicle) і для транспортних засобів, що працюють на альтернативному виді пального (NGV- natural gas vehicle; FCV- fuel cell vehicle) та виявлено можливість її удосконалення. Розроблено методологічні основи оцінки паливної ощадливості електромобілів. Це дасть змогу потен-ційним покупцям, власникам чи економістам автотранспортних підприємств об’єктивно оцінити еквівалентний розхід пального та вдало обрати ту чи іншу марку електромобіля.
Розроблено та описано алгоритм визначення еквівалентної паливної ощадливості електромобілів з урахуванням цінової політики на енергоносії для різних країн світу. Зроблено висновки про те, що літій-іонні батареї набули найбільшого поширення, як живильні елементи електромобілів. Встановлено, що еквівалентна паливна ощадливість найбільш об’єктивно та інформативно, з точки зору користувача, характеризує використання електромобілів у порівнянні з зазначенням кількості енергії (кВт·год) необхідної для подолання 100 миль шляху. З використанням запропонованої методики обчислено еквівалентну паливну ощадливість зазначених електромобілів, результати наведені у вигляді графічної залежності. Встановлено, що для України, з врахуванням вартості енергоносіїв, використання електромобілів є найбільш рентабельним порівняно з іншими країнами.
Завантаження
Авторські права CC-BY