ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Анотація
Анотація. У статті розглядається проблема визначення критеріїв, показників та рівнів сформованості соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України в процесі професійної підготовки. Уточнено поняття «критерій», «показник» та «рівні», обґрунтовано критерії та показники сформованості ключових компетентностей майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України. Критерії потрактовано як якісну характеристику об’єкта діагностичного дослідження, показники – компоненти, що характеризують сформованість ключових компетентностей; рівні як відображення стану сформованості кожного показника критеріїв. Виокремлено й конкретизовано такі критерії та показники сформованості соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України: комунікативно-діяльнісний (вербальна і невербальна комунікації; корпоративна культура; уміння реалізовувати організаторські здібності; культура спілкування та поведінки; уміння якісно виконувати розпорядження педагога, приймати альтернативні рішення); когнітивно-мотиваційний (розуміння соціальної дійсності; сформованість системи цінностей; планування власного життєвого сценарію; творчий пошук); рефлексивно-психологічний (уміння володіти системою знань з основних професійних предметів; бажання вчитися; здатність до креативних рішень; знання нормативних документів); професійно-особистісний (рівень відповідальності; здатність до самореалізації; здатність до саморозвитку; здатність до організації, планування та розв’язання проблем). Серед рівнів сформованості соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України диференційовано високий, достатній, середній та низький. За цими критеріями можна здійснювати моніторинг сформованості соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України у процесі професійної підготовки.
Завантаження
Авторські права CC-BY