ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРИКЛАДІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Анотація
У роботі розглянуто багатовікову еволюцію зв'язку між політичним та економічним станом справ у державі та фізичним вихованням у школах ряду країн Європи, зокрема, у Польщі. Метою роботи є дослідження взаємозв’язку між політичним устроєм держави та фізичним вихованням і здоров’язбережувальною освітою. Відправною точкою аналізу є калокагатія та інтелектуальні категорії духовної культури та раціонального мислення, що підкреслюють важливість фізичного виховання і здоров’язбережувальної освіти для суспільства. Впродовж багатьог століть у кожній країні, незалежно від форми державного устрою, політика і економіка функціонували в тісному взаємозв’язку із освітою, зокрема, і фізичним вихованням. Наріжним каменем фізичного виховання у кожній державі є шкільна освіта. Основним завданням методології фізичного виховання у школах є створення раціональної структурної моделі реалізації теорії на практиці. Як соціальне явище, фізичне виховання чітко виокремлюються з-поміж інших освітніх категоріїй, забезпечуючи вплив на становлення як фізичного так і духовного стану особистості. Для досягнення поставленої мети було проведено порівняльний аналіз систем фізичного виховання і здоров’язбережувальної освіти в демократичних і тоталітарних державах. Результати вказують на велику різницю у кількості проведених досліджень на цю тему (у цьому аспекті держави з демократичним устроєм мають велику перевагу). Відтак, для повноцінного порівняння автори та отримання повноцінного уявлення, авторам довелося опрацювати велику кількість літератури про тоталітарні системи. Автори здійснили спробу знайти місце фізичного виховання у системі здоров’язбережувальної освіти, в якій на першому місці стоїть особистість та її потреби. Сформовано концепцію підходу до фізичної активності як запоруки здорового образу життя подібно до підготовки до війни як запоруки миру.