АКТУАЛІЗАЦІЯ ПРОБЛЕМИ ЕСТЕТИЧНОГО ПРАГНЕННЯ ЯК СКЛАДОВОЇ ДУХОВНОСТІ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
Анотація
У статті йдеться про одну з найважливіших проблем, яка стоїть перед сучасною вищою школою – сформувати спеціаліста, фахівця високого рівня, який має глибокі духовні запити, знає й розуміє мистецтво, літературу. Це свідчить про нього не тільки як про культурну людину загалом, а й потужно впливає на його інтелектуальні можливості, підвищує рівень емоційного інтелекту (EQ). Незважаючи на те, що свідомість сучасної молоді формується вже у незалежній Україні, вона має відбиток постгеноцидного тоталітарного суспільства, в якому вільна думка була під строгою забороною. Саме мистецтво, яке вчить мислити вільно й незалежно, потужно живить і формує таку думку, що є свідченням індивідуальності кожної людини. Розвиток естетичних смаків, почуттів, формування естетичного прагнення, яке свідчить про багатий духовний світ особистості, прищеплення сталої необхідності споглядати прекрасне, працювати над удосконаленням себе – саме це є нашою ідеальною, до певної міри, метою й програмою щодо курсантів і студентів. Шляхи розвитку естетичних почуттів, смаків, уподобань і прагнень можуть бути такі: з’ясування глибини естетичного змісту будь-якого феномена культури, який вивчається за програмою, актуалізація проблеми «потенційного змісту» вже ві-
домого раніше мистецького феномена, максимальне використання впливу театрального мистецтва й мистецтва кіно як найпотужніших естетичних систем тощо.
Завантаження
Авторські права CC-BY