ПОНЯТТЯ «АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНИХ ПОТРЕБ» У ЗАРУБІЖНІЙ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ
Анотація
У статті розглянуто різні визначення поняття «аналіз навчальних потреб» (АНП) у зарубіжній науково-педагогічній літературі, зокрема висвітлено досвід теоретичних досліджень із згаданої проблематики у США. Визначено роль АНП у процесі підготовки фахівців іноземних мов за професійним спрямуванням, як ключову при формулюванні цілей та завдань навчальної програми викладачем, та основним фактором, що впливає на успішну реалізацію цих цілей під час навчального процесу. Зокрема, розглянуто різні підходи щодо вивчення та ролі АНП з урахуванням ретроспективно-еволюційного аспекту розвитку, дано характеристику аналізу об’єктивних та суб’єктивних потреб, аналізу мовних засобів та навчального середовища. Окреслено основні методи здійснення АНП (опитування, анкетування, зворотній зв’язок, спостереження, структурні інтерв’ю, «кейс стаді» тощо) та виділено основні умови, за яких може відбуватися ефективна процедура проведення АНП. Розкрито перспективи застосування АНП як компоненту навчальної програми з підготовки викладачів іноземних мов за професійним спрямуванням.
Завантаження
Авторські права CC-BY