ШУМОВЕ ЗАБРУДНЕННЯ МАГІСТРАЛЬНИХ ВУЛИЦЬ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ МІСТА ЛЬВОВА

  • N. Grynchyshyn Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • T. Shuplat Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • O. Zhorina Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
Ключові слова: шум, місто, шумомір, забруднення, автотранспорт, екологічна небезпека

Анотація

Вступ. Сучасний процес урбанізації супроводжується стійкою тенденцією до зростання рівня автомобілі-зації, причому як громадської, так і приватної. Концентрація значної кількості транспортних засобів на порівняно обмеженій території міста призводить до домінуючого впливу транспорту на шумовий стан території. Потоки автомобільного транспорту в сучасних містах є основним джерелом генерованого зовнішнього шуму та створюють екологічну проблему шумового забруднення із різним рівнем навантаження урбанізованих територій. Вирішення проблеми шумового забруднення, створеного рухом автомобільного транспорту, є одним із комплексних завдань сталого розвитку сучасних міст. Проблема шумового забруднення особливо є актуальною для вузьких магістральних вулиць зі старою забудовою в центральних районах сучасних міст. За відсутності постійного контролю шумового забруднення в міських екосистемах, створюється ряд загроз для здоров’я міських мешканців. Тому систематичне дослідження рівнів шуму на таких територіях є актуальним. Воно дає змогу поглиблювати знання про сучасне середовище життєдіяльності людини та його небезпечні фактори.
Мета. Дослідження полягало у встановленні рівнів шумового забруднення від автотранспортних потоків на магістральних вулицях центральної частини м. Львова для оцінки екологічних умов урбанізованих територій. Методи. Заміри рівнів шуму проводили безпосередньо на пішохідних доріжках магістральних вулиць з середньою інтенсивністю руху автотранспортних засобів в світлу пору доби із здійсненням обліку категорій автотранспорту та застосуванням цифрового шумоміра марки Benetech GM 1356. Результати. На час проведення досліджень у дослідних місцях нараховано понад 2 тисячі автомобілів за годину. В транспортному потоці магістральних вулиць переважаючою є частка легкових автомобілів (понад 80%). Згідно з результатами проведених замірів рівнів шуму на досліджуваних ділянках вулиць, виявлено перевищення допустимих нормативів (Lекв. доп, дБА), встановлених для територій, які безпосередньо прилягають до житлових будинків, закладів охорони здоров’я, дитячих дошкільних закладів, шкіл та інших навчальних закладів, бібліотек, храмів, музеїв і торгових центрів. Перевищення допустимих норм шумового забруднення на просп. ім. В. Чорновола становить від 15 до 19 дБА, на вул. Городоцькій – від 23 до 28 дБА. Висновки. Рівні шуму на досліджуваних територіях перевищують допустимі норми на 27% і більше. Встановлено високий позитивний кореляційний зв'язок між рівнем шуму й інтенсивністю транспортних засобів у потоці. Отримані результати підвищених рівнів шуму на територіях перебування населення викликають занепокоєння. Для вирішення проблеми шумового забруднення найбільш ефективним заходом є обмеження в’їзду легкових автомобілів у центральну частину міста.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-12-29
Як цитувати
Grynchyshyn, N., Shuplat, T., & Zhorina, O. (2021). ШУМОВЕ ЗАБРУДНЕННЯ МАГІСТРАЛЬНИХ ВУЛИЦЬ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ МІСТА ЛЬВОВА. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, 24, 6-11. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20784643.24.2021.01

Найчастіше читають статті цього автора (ів)