ІДЕНТИФІКАЦІЯ ГАЛЬМІВНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЕЛАСТИЧНОГО КОЛЕСА МОБІЛЬНОЇ МАШИНИ АНАЛІТИЧНИМИ ЗАСОБАМИ

  • L. P. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-5522-2757
  • P. М. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-2345-4879
  • A. M. Dominik Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0003-0139-2002
  • I. R. Vayda Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного https://orcid.org/0000-0001-9437-9944
Ключові слова: автомобільне колесо, процес гальмування, коефіцієнт зчеплення, коефіцієнт проковзування, гальмівна характеристика, аналітичний опис, функція регресії до типового, імітаційне моделювання

Анотація

Ідеться про можливості й засоби прийнятно якісного відтворення процесу гальмування автомобільного колеса (і автомобіля загалом). Наголошується на тому, що досі нерозв’язаною до кінця залишається проблема точного
оцінювання коефіцієнта зчеплення пневматичного колеса з дорогою: експериментальне визначення цього коефіцієнта навіть у штучно створених еталонних дорожніх умовах завжди веде до істотно неоднозначних
результатів. Тож процес гальмування набуває ознак випадкового, хоча насправді випадковим він фізично не є. Відтак важко прогнозувати гальмівний шлях, швидкість початку гальмування тощо. Однією з причин такої неоднозначності є неможливість реалізації надійного алгоритму якісно точного відтворення режимів зазвичай швидкоплинного процесу керування колісними гальмами та відповідно швидкоплинної реалізації гальмівного ефекту. Аби знівелювати цю проблему, потрібно було б застосовувати комп’ютерне імітаційне моделювання процесу гальмування колеса з використанням так званої гальмівної характеристики, заданої обов’язково
аналітично. Саме такий задовільно гнучкий аналітичний опис гальмівної характеристики запропоновано у формі адаптивної залежності коефіцієнта зчеплення колеса з дорогою від коефіцієнта його проковзування та шістьох
так званих коефіцієнтів регресії. Багатократна імітація процесу гальмування колеса (автомобіля загалом) дала б змогу ідентифікувати коефіцієнти регресії аналітичного опису та адекватно узгодити усі зафіксовані параметри
кожного спостережуваного процесу гальмування.
Запропонована методологія може стати корисною чи для оптимізації гальмівних властивостей автомобіля, чи для підвищення якості експертизи дорожньо-транспортної пригоди.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2023-01-02
Як цитувати
Hashchuk, L., Hashchuk, P., Dominik, A., & Vayda, I. (2023). ІДЕНТИФІКАЦІЯ ГАЛЬМІВНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЕЛАСТИЧНОГО КОЛЕСА МОБІЛЬНОЇ МАШИНИ АНАЛІТИЧНИМИ ЗАСОБАМИ. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, 26, 81-87. Retrieved із https://journal.ldubgd.edu.ua/index.php/Visnuk/article/view/2475

Найчастіше читають статті цього автора (ів)