АЛГОРИТМ ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРНИХ І РЕЖИМНИХ ІДЕНТИФІКАТОРІВ МАРШРУТІВ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НА ОСНОВІ НЕ ЦІЛКОМ УПОРЯДКОВАНИХ БАЗ ДАНИХ

  • L. P. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-5522-2757
  • P. М. Hashchuk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-2345-4879
  • I. R. Vayda Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного https://orcid.org/0000-0001-9437-9944
Ключові слова: автомобіль, маршрут, бази даних, продуктивність автомобіля, середні величини, шляховий характеристичний ідентифікатор, швидкісний характеристичний ідентифікатор.

Анотація

Вимірник середньої швидкости пересування автомобіля на маршруті цілком природно поєднує в собі у, так би мовити, консолідованому вигляді інформацію (дані) одночасно і стосовно структури маршруту, і стосовно швидкісних можливостей переміщення транспортного засобу окремими його ділянками. Але, досліджуючи і організовуючи транспортні процеси, було б дуже зручно оперувати даними про структурні особливості маршрутів і про їхні швидкісні потенції поокремо. Звісно, це істотно полегшило б нагромадження й аналіз «транспортних даних», але ціною цьому було б, звісно, лише наближене відображення транспортних ситуацій. Мета дослідження — віднайти можливість зручного для практичного використання алгоритму наближеного оцінювання середньої швидкости пересування автомобіля на маршруті зі штучним поділом характеристичних параметрів на структурні й швидкісні. Гіпотетично це можна здійснити, так би мовити, «вимірюванням» через нерівності.
Визначальним для оцінювання швидкости пересування вантажу маршрутом та визначення продуктивности автомобіля є середнє гармонічне значень швидкостей на окремих ділянках цього маршруту, зважених значеннями довжин цих ділянок. У разі маятникового маршруту — це елементарне середнє гармонічне.
Із використанням класичних нерівностей можна знайти змістовні границі значень фактичної середньої гармонічної швидкости, які виражаються через елементарні середні окремо шляхових і окремо швидкісних параметрів. Такі середні правлять за характеристичні параметри маршруту — шляхові й швидкісні.
В рамках обчислювальних операцій істинну середню гармонічну швидкість можна заступити середнім геометричним чи відповідною комбінацією елементарних середніх, покладаючись на ефект регресії даних до істинно середнього.

Завантаження

Опубліковано
2024-12-31
Як цитувати
Hashchuk, L., Hashchuk, P., & Vayda, I. (2024). АЛГОРИТМ ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРНИХ І РЕЖИМНИХ ІДЕНТИФІКАТОРІВ МАРШРУТІВ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НА ОСНОВІ НЕ ЦІЛКОМ УПОРЯДКОВАНИХ БАЗ ДАНИХ. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, 30, 274-283. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20784643.30.2024.26

Найчастіше читають статті цього автора (ів)