РАЦІОНАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ КЕРУВАННЯ ПРИСТРОЯМИ ПЕРЕМИКАННЯ ПЕРЕДАЧ В СХОДИНЧАСТІЙ АВТОМОБІЛЬНІЙ ТРАНСМІСІЇ
Анотація
Розглядаються загальні принципи й стратегії керування роботою пристроїв перемикання передач в сходи-нчастій трансмісії автомобіля. Передбачається, що синхронізація обертання елементів трансмісії під час зміни передач здійснюється за активної участі двигуна, без переривання потоку енергії до колісних рушіїв та з точним відтворенням довільно заданої програми руху автомобіля. Дослідження алгоритмів керування системою «двигун — трансмісія» задля наочності здійснюється на основі аналізу ефективності можливих режимів роботи фрикціонів. Але насправді ідеться про цілком абстрактний процес, який нема сенсу пов’язувати з конкретним технічним втіленням. За вимірник ефективності процесу править витрата енергії. Береться до уваги те, що: 1) перебіг про-цесу перемикання передач визначає режими роботи двигуна, який бере активну участь у здійсненні перемикання, а це позначається на витраті пального; 2) перемикання передач і супутня синхронізація обертових рухів завжди пов’язана з розвіюванням енергії у формі теплоти.
З’ясовано, що об’єктивно оцінити ефективність керування процесами перемикання передач можна буде, якщо розглядати їх через призму оптимального керування загалом системою «двигун — трансмісія». Та легко збагнути, що концепція Zeroshift — це за всіма ознаками є втіленням своєрідного «технічного» компромісу на противагу різним формальним компромісам. В цьому випадку процес власне перемикання передач зводиться майже до миттєвого акту зміни передач, що дуже істотно позначиться на принципах загальної теорії оптимального керування системою «двигун — трансмісія»: синтез законів керування зведеться до побудови мап перемикання, але при цьому загостриться проблема так званої зацикленості перемикань.
Завантаження
Авторські права CC-BY