ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЗАБУДОВИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ НА РЕЖИМ РУХУ АВТОМОБІЛІВ НА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ

  • D. Rudenko Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • M. Sychevskyi Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
  • S. Synitovych Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

Анотація

Проблема. Однією з найгостріших соціальних проблем у світі є проблема високого рівня аварійності на автомобільних дорогах, постійно зростаючої кількості загиблих і поранених в дорожньо-транспортних пригодах. Проблема гарантування безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах і донині залишається однією з найбільш невирішуваних.

Мета.Дослідити вплив протяжності та щільності забудови населених пунктів сільського типу на сприйняття водіями розміщення знаків про початок населеного пункту та подальшого зменшення швидкісного режиму відповідно до правил дорожнього руху з врахуванням режимів руху автотранспортних засобів.

Методи дослідження. Емпіричний та теоретичний методи.

Основні результати дослідження. Встановлено, що швидкість руху автомобілів при віддаленні забудови від проїзної частини збільшується. Близькість забудови до проїзної частини обмежує рух автомобілів і пішоходів. Особливо сильно це проявляється в негоду, коли через відсутність тротуарів пішоходи змушені йти не по узбіччі, а по проїзній частині. В таких населених пунктах швидкість не перевищує 75 км/год при протяжності їх до 1,0 км і 67 км/год при протяжності населеного пункту більше 1,5 км. При збільшенні відстані до забудови на кожні 5 м швидкість руху збільшується в середньому на 4 км/год. Забудова перестає впливати на швидкість руху автомобілів при віддаленні її більш ніж на 30 м.

Висновки та конкретні пропозиції автора. Зона впливу населеного пункту залежить не тільки від протяжності населеного пункту і віддалення забудови від краю проїзної частини, а й від інтенсивності руху. При інтенсивності руху 200 авт/год і протяжності населених пунктів понад 3,0 км, зона впливу на вході в населений пункт доходить до 0,3 км (на виході - 0,15-0,2 км). При інтенсивності русі 400 авт/год, вплив населеного пункту на вході поширюється до 0,4 км, а на виході до 0,2-0,3 км. При інтенсивності руху 600 авт/год і більше, вплив населеного пункту на вході становить 0,5 км, а на виході - 0,3-0,35 км. Максимальна протяжність ділянок доріг, на яких відбувається зміна швидкості руху і перерозподіл автомобілів в потоці, при високих інтенсивностях руху становить близько 500 м.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2018-12-31
Як цитувати
Rudenko, D., Sychevskyi, M., & Synitovych, S. (2018). ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЗАБУДОВИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ НА РЕЖИМ РУХУ АВТОМОБІЛІВ НА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, (18), 102-108. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20784643.18.2018.11

Найчастіше читають статті цього автора (ів)